FAQ – ofte stillede spørgsmål

1Jeg har lagt en bestilling og betalt med PayPal, men jeg har ikke fået en kvittering.

Når du betaler via PayPal, skal du først godkende betalingen på PayPals hjemmeside, og dernæst godkende ordren på afecta.dk, når PayPal sender dig tilbage. Ordren er lagt, når du ser teksten “Ordre er modtaget”. Hvis du har godkendt betalingen på PayPal, men ikke afsendt orden på afecta,dk, bliver orden straks annulleret, og pengene bliver ikke trukket fra din konto. Prøv venligst igen. 5-trins billedguide til betaling med PayPal

Jeg får error 11812, når jeg vil betale med PayPal

Du eller din konto er formentlig i udlandet. Send mig en mail med din efterspørgsel, så sender jeg en invoice via PayPal.

Hvad er dit CVR nr?

Afecta.dk er en såkaldt ikke erhvervsmæssig virksomhed, eller i daglig tale: hobbyvirksomhed.
Jeg er derfor ikke CVR-registreret, men betaler personlig skat af mit overskud.
Forbrugeraftaleloven, e-handelsloven mm. er stadig gældende.

Har jeg samme sikkerhed som hos en CVR-registreret virksomhed?

Ja, Forbrugeraftaleloven, E-handelsloven, Markedsføringsloven, Aftaleloven og Købeloven er stadig gældende på samme vilkår som hos en CVR-registreret virksomhed.

Jeg har sendt en mail, men ikke fået svar?

Jeg bestræber mig på at besvare alle henvendseler indenfor 24 timer. Hvis du efter 24 timer stadig ikke har fået svar, bedes du tjekke dit spam-filter.

Kan jeg kontakte afecta.dk pr. telefon?

Nej, desværre. Jeg har et job, en familie og fritidsinteresser, jeg gerne vil passe ved siden af. For at yde en god kundeservice på telefon, bør man sidde ved computeren, når kaldet modtages. Da jeg ikke kan garantere faste telefontider, har jeg valgt ikke at modtage telefoniske henvendelser. Jeg henviser i stedet til mail@afecta.dk eller kontaktformularen.

Kan jeg komme og se dine varer?

Jeg har ikke en butik, men du er velkommen til at besøge mig på min private adresse i Roskilde, hvis du gerne vil se et bestemt produkt før et eventuelt køb. Dette kan dog kun ske efter aftale. Jeg har ikke færdighæklede eksemplarer fra mine opskrifter liggende fast.

Hvordan returnerer jeg?

Du har altid 14 dages fortrydelsesret på fysiske produkter. Varen pakkes forsvarligt og returneres til følgende adresse: Marie Dalgaard, Gartnervang 29, 2.tv, 4000 Roskilde, Danmark. Varen skal være i samme stand, som da du modtog den.
Der er ingen fortrydelsesret på opskrifter, men du er naturligvis velkommen til at klage, hvis du -mod forventning- ikke er tilfreds. Kontakt mig på mail@afecta.dk eller brug kontaktformularen

Mangler du testhæklere?

Jeg har en flok faste testhæklere, som jeg er meget taknemmelig for, men hvis jeg laver 2 bluser i 4 størrelser, og bruger 2-3 testhæklere til hver størrelse, kan du nok regne ud, at jeg hurtigt får brug for mange på én gang 😉
Derfor søger jeg jævnligt nye.
Betingelserne varierer fra gang til gang, men er oftest således:

  • Du afholder (næsten altid) selv udgifter til garn, men det færdige produkt må gerne sælges.
  • Nogle gange beder jeg om, at man benytter et bestemt mærke garn. Du må dog altid selv bestemme farven.
  • Jeg beder om et billede når du er færdig + tilladelse til at bruge billedet på afecta.dk og sociale medier.
  • Du får en dato som deadline. Jeg forventer, at du overholder denne dato. Til gengæld:

Sig ja, hvis du har tid og lyst. Sig nej tak, hvis du ikke har! Det udelukker dig ikke fra at testhækle en anden gang 🙂
Det skal være lyst, ikke pligt, der driver værket 🙂 Det er trods alt ubetalt – det eneste, du får, er opskriften (og en sjælden gang imellem garnet).
Husk at svare, så jeg kan spørge den næste i rækken – jeg spørger nemlig ikke alle testhæklere hver gang 🙂