FAQ – ofte stillede spørgsmål

Jeg har lagt en bestilling og betalt med PayPal, men jeg har ikke fået en kvittering.

Når du betaler via PayPal, skal du først godkende betalingen på PayPals hjemmeside, og dernæst godkende ordren på afecta.dk, når PayPal sender dig tilbage. Ordren er lagt, når du ser teksten “Ordre er modtaget”. Hvis du har godkendt betalingen på PayPal, men ikke afsendt orden på afecta,dk, bliver orden straks annulleret, og pengene bliver ikke trukket fra din konto. Prøv venligst igen. 5-trins billedguide til betaling med PayPal

Jeg får error 11812, når jeg vil betale med PayPal

Du eller din konto er formentlig i udlandet. Send mig en mail med din efterspørgsel, så sender jeg manuelt en invoice via PayPal.

Kan jeg købe som virksomhed eller med EAN-nr?

Køber du opskrifter som virksomhed eller organisation, skal du være opmærksom på, at kun én person må få opskriften i hænde. En børnehave kan derfor ikke købe opskrifterne, for derefter at dele dem ud til forældrene. Dette ville være et klart brud på ophavsretten, og vil medfølge retsforfølgelse.

Vi kan desværre ikke handle med EAN-nr., men kontakt os for alternativ løsning.

Hvorfor har jeg ikke 14 dages returret?

Når du foretager en bestilling, sendes opskriften (eller link til download af opskriften) til din mail. Du kan derfor reelt set ikke returnere varen – for du vil aldrig kunne bevise, at du ikke har et kopi af opskriften gemt på din enhed. Dette er i overensstemmelse med forbrugerlovens særregler for virtuelle produkter.

24 måneders reklamationsret

Der er ingen fortrydelsesret på opskrifter, men du er naturligvis velkommen til at klage, hvis du -mod forventning- ikke er tilfreds. Kontakt mig på mail@afecta.dk eller brug kontaktformularen

Må jeg sælge de ting, jeg hækler efter dine opskrifter?

Ja, du må gerne sælge ting hæklet efter mine opskrifter i begrænset omgang. “Begrænset omfang” betyder, at de ikke må masseproduceres, men vil du have en god portion med på marked, må du gerne sælge dem – også selvom du er cvr-registreret.

Jeg har sendt en mail, men ikke fået svar?

Jeg bestræber mig på at besvare alle henvendseler indenfor 24 timer. Hvis du efter 24 timer stadig ikke har fået svar, bedes du tjekke dit spam-filter.

Kan jeg kontakte afecta.dk pr. telefon?

Nej, desværre. Jeg har et job, en familie og fritidsinteresser, jeg gerne vil passe ved siden af. For at yde en god kundeservice på telefon, bør man sidde ved computeren, når kaldet modtages. Da jeg ikke kan garantere faste telefontider, har jeg valgt ikke at modtage telefoniske henvendelser. Jeg henviser i stedet til mail@afecta.dk eller kontaktformularen.

Hvorfor er det begrænsning på download?

Der er af juridiske årsager sat en tidsbegrænsning på alle downloads. Dette skyldes, at det angivne tidsrum i fakturaen er bindende. Med andre ord skal man holde, hvad man lover, og hvis der står “ubegrænset” eller 10 års download, skal dette efterleves – men jeg ved jo ikke, hvordan verden ser ud om 10 år. Er din download udløbet, er du altid velkommen til at sende en mail – så kan jeg måske lokkes til at gensende dine varer 🙂

Mine downloads er udløbet! Skal jeg købe dem igen for at få adgang?

Send mig en mail, så finder vi en løsning – se ovenstående punkt.

Kan jeg komme og se dine varer?

Jeg har ikke en butik, og jeg har ikke færdighæklede eksemplarer fra mine opskrifter liggende fast. Det er derfor ikke muligt at komme og se varerne.

Mangler du testhæklere?

Jeg har en flok faste testhæklere, som jeg er meget taknemmelig for, men hvis jeg laver 2 bluser i 4 størrelser, og bruger 2-3 testhæklere til hver størrelse, kan du nok regne ud, at jeg hurtigt får brug for mange på én gang 😉
Derfor søger jeg jævnligt nye.
Betingelserne varierer fra gang til gang, men er oftest således:

  • Du afholder (næsten altid) selv udgifter til garn, men det færdige produkt må gerne sælges, også på Afectas FB-side.
  • Nogle gange beder jeg om, at man benytter et bestemt mærke garn. Du må dog altid selv bestemme farven.
  • Jeg beder om et billede når du er færdig + tilladelse til at bruge billedet på afecta.dk og sociale medier.
  • Du får en dato som deadline. Jeg forventer, at du overholder denne dato. Derfor:

Sig ja, hvis du har tid og lyst. Sig nej tak, hvis du ikke har!
Det udelukker dig ikke fra at testhækle en anden gang 🙂
Det skal være lyst, ikke pligt, der driver værket 🙂 Det er trods alt ubetalt – det eneste, du får, er opskriften (og en sjælden gang imellem garnet).
Husk at svare, så jeg kan spørge den næste i rækken – jeg spørger nemlig ikke alle testhæklere hver gang 🙂